Kdo může za tloustnutí? Pozor na skryté kalorie!

Snažíte se každý den poctivě hlídat, co sníte, a přitom se vám stále nedaří zhubnout? A není to náhodou tím, že máte mlsný jazýček a občas si dopřejete kousek něčeho dobrého mezi jídly?

Pokud připravujete jídlo pro celou rodinu, tak i při vaření na vás číhá nebezpečí nezapočítaných kalorií. A to dokonce i v tom případě, že vaříte zdravě. Hodně kuchařek totiž tvrdí, že musí ochutnávat. A tak si do pusy strčíte tu plátek sýra, tu kousek šunky, pak zase kousek zeleniny, nebo rohlíku…

 

Skryté kalorie v jídle

Pokud ochutnáte opravdu ze všeho, co do hrnce přidáváte, může se vám klidně stát, že svůj kalorický příjem naplníte, ještě než sednete ke stolu.

Přestože dodržujete dietu a pravidelně cvičíte, tohle uzobávání vám může hubnoucí program spolehlivě překazit.

Jak se bránit zbytečným kaloriím?

– O jídle musíte přemýšlet. Pokud bezmyšlenkovitě jen „něco“ strkáte do pusy, zbytečným kaloriím se neubráníte. Nikdy nejezte, když jste rozčílení, nebo přepracovaní. Ztratíte nad sebou kontrolu a sníte toho zbytečně mnoho.

– Nedokážete-li se ovládnout při vaření, vyčistěte si předtím zuby. Chuť zubní pasty by vás měla upozornit na skutečnost, že nemáte nic jíst. Pokud to není dost, aby vás přešla chuť na testování, pak žvýkejte žvýkačku bez cukru. Není pravděpodobné, že budete dělat nějaké ochutnávky se žvýkačkou v ústech! Protože čerstvá mátová příchuť vás obvykle včas zastaví.

– Někomu pomáhá popíjení nápoje během vaření. Když vypijete půllitr vody, zklidní to vaše chutě.

– Pokud ale potřebujete skutečně něco pojídat během vaření, připravte si na talířek kousky ovoce či zeleniny. Je to menší zlo než mlsat slaninu a salší přísady k vaření.

– Spolehlivým receptem, jak zabránit uzobávání, je kupovat potraviny v takové podobě, aby se nedala hned sníst. Raději tedy maso než salámy. Oblíbené pochoutky si prostě nekupujte – žádné chipsy, oříšky ani tyčinky už vám domů nesmí!

– Začněte si zapisovat, co skutečně sníte. Ale opravdu poctivě. Ze záznamů vypozorujete, za jakých situací jste nejvíce náchylní porušovat dietní režim a pak se jim vyhýbejte, nebo se aspoň pořádně hlídejte.

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *