Nejčastější chyby při hubnutí. Je jich 7

Hubnout neboli ztrácet tělesnou váhu se může zdát velice složité. Občas máte pocit, že děláte všechno správně, ale váha ne a ne klesnout dolů. Pojďte se podívat na nejznámější chyby při hubnutí, kterých se možná dopouštíte.

Chyby při hubnutí

Stále sledujete ručičku váhy

To je nejznámější a nejčastější chyba, které se lidé při hubnutí dopouští. Hned vám vysvětlím proč to tak je.

Dáte si závazek, že začnete hubnout. Začnete přemýšlet o jídle a začnete se více hýbat. Někdy i sportovat. Číslo na stupnici je, ale jen měřítko, které by se mělo sledovat až na posledy.

Hubnutí společně s pohybem začne v těle dělat divy. Pohyb mění ochablé svaly ve svaly silné. To má za následek jejich zmohutnění. A to v konečném výsledku vede k nárůstů váhy, nebo se váha nemění.

Takže při hubnutí se vyplatí jako první sledovat úbytek centimetrů v pase. To je to hlavní o co jde. Při správném hubnutí se tuk proměňuje ve svaly, postava se zpevňuje a vy ztrácíte konfekční velikosti.

Jíte málo nebo jíte hodně

Je to jako začarovaný kruh. Ráno člověk vyskočí z postele a hned by se chtěl trápit tím, že si dá malou snídani. Následuje to vynechání svačiny. K obědu jen něco lehkého. Třeba salát. Další svačina už bývá větší. No, a pak přijde večerní explose hladu. Ano to je chyba.

Snídaně je základ, takže se nesmí odbývat. Jezte střídmě, ale vyváženě. Salát k obědu je ta největší hloupost, kterou můžete udělat. Tělo potřebuje energii, a tu z listí nezíská. Takže k obědu si dějte hezký plátek masa a lehkou přílohu.

Když budete jíst málo, určitě za pár dnů shodíte nějaké to kilo, ale ono se vám to brzy mnohonásobně vrátí. Jojo efekt nesmíte podceňovat.

Rychlá dieta

Cvičíte hodně, víc než je zdravé

Téhle chyby se dopouští nejčastěji novoroční plánovači předsevzetí. A nejčastěji jsou to muži.

Pokud jste do teď nežili aktivním sportováním. Nemá smysl tělo hned o začátku trápit vysokými dávkami cvičení. Všechno se musí dělat s rozvahou.

Máte v plánu cvičit? Fajn, ale dělejte to pomalu. Každý den nějaká další krůček.

Když začnete běhat. Začněte s pár kilometry za týden a postupně dávky navyšujte. Tělo si bude pomalu zvykat na novou zátěž. Hubnutí potom půjde jednodušeji, protože tělo nebude vyžadovat přísun energie navíc, ale dokáže využít tu co má k dispozici v těle. Tuk.

Jíte nízkotučné potraviny

Je to logické. Člověk chce shodit tuk, tak si vybere k jídlu nízkotučné potraviny. To je chyba.
Mnoho takových potravin bývá napěchováno cukrem, protože výrobci vědí, že jejich chuť není moc dobrá. Takže ji vylepší cukrem. Tělo dokáže cukr hodně rychle zpracovat. To způsobí, že má dřív hlad a vy? Sáhnete zase po nízkotučném jídlu, co je plné cukru. No, a tak to jde celý den. A vy přibíráte, i když jíte nízkotučné „zdravé potraviny“.

Ještě hlavně vyváženě. Jezte to, co máte rádi, ale rozumně.

Nejíte dostatek bílkovin

Bílkoviny, bílkoviny, bílkoviny. To je to co tělo potřebuje ke svému fungování.

A jsme zase u těch salátů. Lidé z jídelníčku raději vyřadí kus dobrého masa než brambory. Bylo dokázáno, že bílkoviny pomáhají při snižování hmotnosti.

V jedné studii se uvádí, že lidé, jejichž strava se skládala ze 30 % bílkovin, nakonec snědli během dne v průměru o 575 kalorií méně, než lidé, co se bílkovinám vyhýbali. Celá studie v angličtině.

To vede k závěru. Když chcete zhubnout, musíte do jídelníčku zařadit bílkoviny.

Jíte příliš často

Ano, to máte články na internetu, které tvrdí, že máte jíst 12-15x za den. Je to hloupost.

Kdybych chtěl jíst tak často. Musel bych mít jídelníček přesně na míru mým potřebám. Na míru mému tělu a metabolismu.

Daleko důležitější, je jíst pravidelně v malých dávkách. Přesně jak to máme zažité už od dětských let. Snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře.

Máte nerealistická očekávání

Ano, ano. Buďte realita. Do týdne prostě 10 kilo neshodíte. První bod tohoto článku vám napoví proč ne.
Dejte si cíl. Více se hýbat. Jíst rozumně. Užívat si života.

Více se hýbat. Znamená chodit více ven. Ano chodit, ale můžete i běhat, jezdit na kole a kdo ví co ještě. Prostě se hýbat a užívat si dne. Netrapte se stanovování kilometrů. Copak chcete na olympiádu? Určitě nechcete.

Chcete zhubnout a být zdráv. Toho dosáhnete jedině s čistou hlavou a dobrou náladou.

Jedině na tom záleží, tak na to myslete.

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *