Jídelníček při dietě

Proteinová dieta. Jak by měl vypadat jídelníček

Základem každé bílkovinné diety jsou kvalitní potraviny s nízkým obsahem sacharidů a naopak s co nejvyšším obsahem proteinů, které zvyšují pocit sytosti a oddalují hlad na delší dobu. Jaké potraviny to jsou a jak může vypadat jídelníček proteinové diety.

Základy jídelníčku při držení proteinové diety

Co se může jíst: ryby, libové maso, vejce, drůbež, bílé jogurty, tvaroh cottage, různá semínka, ořechy, zelenina, sojové produkty
Co rozhodně nekonzumovat: různé cukrovinky, fastfoody, slazené nápoje, ochucené jogurty, umělá sladidla, rostlinné oleje, pšenice

Jídelníček při dietě

Potraviny kterým je lépe se při dietě vyhnout

  • Cukry: slazené nealkoholické nápoje, alkoholické nápoje, cukrovinky, sušenky, ovocné šťávy, zmrzlina a další.
  • Lepek: pšenice, špaldová mouka, ječmen, žito. Pečivo a těstoviny
  • Produkty s nízkým obsahem tuku: tělo ke svému fungování tuky potřebuje. Vyhýbejte se nízkotučným jogurtům

Potraviny s nízkým podílem sacharidů

Do budoucna je dobré si zapamatovat, že tělo ke svému fungování sacharidy potřebuje, ale je důležité dávat dobrý pozor na sacharidy rychlé (cukrovinky) a pomalé (neslazené ovesné vločky). Stejně tak je dobré po proteinové dietě do jídelníčku znovu zařadit pečivo.

  • Maso: drůbeží, jehněčí, telecí a libové hovězí a vepřové
  • Vejce: zejména bílky jsou vhodné, protože žloutky obsahují tuky a cholesterol
  • Ryby: tuňák, losos, pstruh. Zde nejspíš není možné udělat nějakou chybu.
  • Zelenina: rajčata, špenát, brokolice, hlávkový salát
  • Sýry: pozor na podíl tuku v sušině, nejlepší jsou s 30%

Při hubnutí je nutné dávat pozor na pojídání ovoce, protože ovoce je plné cukrů, takže je nejlepší zkonzumovat maximálně jeden kousek ovoce denně. Sýry a ořechy zase obsahují mnoho tuku a ten chcete přeci shodit a ne přijímat.

Proteinová dieta – týdenní jídelníček

Pondělí
Snídaně Míchaná vejce s pažitkou a otrubami
Oběd Kuřecí prsa bez kůže s lehkou fresh omáčkou
Svačina Kelímek bílého jogurtu
Večeře Grilovaný nebo opečený rybí steak
Úterý
Snídaně Ovesné otruby s uzeným lososem
Oběd Salát s vejci nebo drceným tuňákem
Svačina 50g Eidamu
Večeře Krůtí steak s jogurtovou omáčkou
Středa
Snídaně Ovesné otruby s bílým jogurtem
Oběd Filet z pstruha s hořčičnou omáčkou
Svačina 100g cottage
Večeře Lehce kořeněné pečené kuřecí paličky
Čtvrtek
Snídaně Omelete s několika plátky kuřecí šunky
Oběd Kuřecí kari
Svačina Zeleninový salát s jogurtovým dresingem
Večeře Lososová polévka
Pátek
Snídaně Tvaroh s nízkým obsahem tuku, plátky krůtí šunky
Oběd Pstruh s bylinkami
Svačina 3 kuřecí paličky
Večeře Hovězí steak
Sobota
Snídaně Míchaná vejce s trochou sýra
Oběd Grilovaná kuřecí prsa
Svačina Kelímek bílého jogurtu
Večeře Kuřecí karbanátky – pozor na strouhanku
Neděle
Snídaně Jogurt s ovesnými otrubami
Oběd Uzený losos
Svačina Nízkotučný tvaroh
Večeře Pečené kuře bez kůže

Jak vidíte do jídelníčku jsou zařazovány ovesné otruby. Ty jsou důležité pro svůj vysoký obsah vlákniny, která nesmí chybět ani u proteinové diety. Další zajímavostí je nízkotučný tvaroh ten se nesmí zaměnit s tvarohem odtučněným.

Co pít při proteinové dietě

Důležité je dodržovat správný pitný režim do kterého se počítají všechny tekutiny – minimálně 1,5 litru tekutin za den. Nemusíte se omezovat pouze vodou z kohoutku. Povolené jsou minerální vody, káva, čaj (neslazené) nebo mléko.

2 komentáře u „Proteinová dieta. Jak by měl vypadat jídelníček“

  1. Dobrý den.
    Tuto dietu jsem již několikrát vyzkoušel (před rokem 2000). Funguje to, ale v současné době jsem bohužel opět ztloustl a návod na tuto dietu jsem ztratil. Jak jsem našel na Internetu, spousta firem si z nemoci známé jako obezita udělala bezva „business“. Podle mne může každý zhubnout sám a nemusí si kupovat předražené pokrmy a „jídelníčky“, případně podvodnické tablety z Polska, které nic neřeší.
    V návodě, který jsem ztratil bylo, pokud si vzpomínám uvedeno:
    a) maso a tuky v jakémkoli množství
    b) zelí, okurky – bez omezení
    c) jedno rajče denně max.
    d) bylo omezeno množství sýra a mléčných výrobků
    e) max. jedna káva denně
    Samozřejmě žádný cukr (ani v kávě) a žádné sladké ovoce.
    Hubnul jsem 0,1 až 0,15 kg/den.
    Takový jednoduchý návod jsem již nikde nenašel. Ty připravené jídelníčky jsou podle mne k ničemu.
    Daleko účinnější je vyjmenovat zásady – tedy co nejíst a případně limitovat max. množství / den u některých potravin/zeleniny, …. , která může obsahovat více sacharidů (mrkev, rajčata,…).
    Dotaz :
    a) Čemu říkáte „ovesné otruby“? – jsou to ovesné vločky, nebo něco jiného?
    b) Máte, nebo můžete vypracovat takový návod o jakém jsem se zmínil výše.
    Já jsem asi něco zapomněl, případně i spletl.
    Děkuji za jakoukoli odpověď.
    Jaromír Šrámek

    Odpovědět
  2. Já osobně jsem si dietu objednal a nebudu se vymlouvat, že moje obezita je „nemoc“ 😀 S dietou hubnu zatím cca 0.3kg denně a myslím si, že zaplatit 10 000 v dnešní době není taková pálka, aby se člověku vyplatilo lítat po obchodech a hledat tu pravou potravinu. Vřele doporučuji

    Odpovědět

Napsat komentář